fredag 24 oktober 2014

Snabbt och enkelt

Ibland måste det gå fort. Det är inte alltid man har så mycket pysseltid man önskar när man har två små vilddjur hemma. ; )

Detta kortet tog ca 15 min att göra efter jag bestämt mig för vad jag skulle använda. Papperet kommer från Basic Greys 'Autumn leaves'. Just detta pappret är inte så lättpysslat till ett fotoalbum och har därför fått ligga till sig för ett framtida kort. Jag skar till en 6" remsa och vek på mitten. Sedan stansade jag ut "skyltar" i vitt papper med hjälp av spellbinder dies i två storlekar. Kanterna färgande jag med cats eye fluid chalk 'maroon' och texten gjorde jag för hand. Sedan fäste jag den lilla skylten på den större med distanskuddar för att få lite höjd. Blommorna fanns i gömmorna sedan tidigare då jag testade att göra egen mist för första gången. Tror att det var aged mahogony och dusty concord från Rangers distress re-inkers. Blommorna klistrades på i sällskap av tre fjädrar. Några självhäftande halvpärlor senare var det klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar