lördag 18 oktober 2014

Kort till en pysslare

 Vad ger man för kort till en som gör kort själv? Hon har sin stil hon gillar / gör. Jag tycker att det hon gör är fint, men skulle aldrig få till det själv. Efter några minuters funderande och bläddrande bland papperna hittade jag något att utgå ifrån. Både hon och jag gillar dova färger och lila. Jag började med att stansa ut delarna till "frimärket" med två spellbinder dies. Jag lade ihop dem med 'framsidan' nedåt och tejpande ordentligt med dubbelhäftande tejp. Sedan drog jag bort skyddspappret och klistrande på det i hörnet.
  Jag stämplade med en poststämpel med texten "grattis på födelsedagen" och embossade med guld. Därefter stansade jag ut "kuvertet" i samma papper som bilden på "frimärket". Jag bigade, vek till det och fäste med dubbelhäftande tejp. Här efter shoppades det runt i flera lådor efter dekorationer som passade in i färgschemat.
Jag gjorde en hälsningstext som jag printade och fäste en liten tag på. Därefter insåg jag att det vore fint med någon band i tagen och något som såg ut att hålla ihop kuvertet.
Efter en massa meckande lyckades jag få till ett ganska fint dekorationskluster, men jag tyckte det såg lite naket ut på sina ställen. Där gick jag lös med bärnstensfärgade rhinestones och Viva Decors gelpenna i färgen magenta. Det blev lite plottrigt i nedre högra hörnet, men jag är nöjd på det stora hela. Mottagaren blev glad och det är ju det som är viktigast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar