måndag 27 oktober 2014

50årskort med choklad



 En person skulle firas på mina barns förskola. Jag tog på mig att göra kortet, men tyckte samtidigt att det var lite läskigt. Det var första gången jag skulle göra ett kort som inte skulle ges till en närstående. Jag utgick från en gammal kollektion från DCWV som heter "Royal garden". Den i sin tur är inspirerad av påfåglar och medaljongtapeter. Jag vek till ett chokladkort, instruktioner till sådana hittar du här. Innan jag satte på några dekorationspapper tejpade jag fast ett sidenband runt om kortet. På framsidan, baksidan och den ena insidan fäste jag ett kungsblått papper som jag målat med guldfärg längs kanterna. Jag utgick från en påfågelfjäder när jag valde dekorationerna och valde en färgpalett av grönt, brunt och turkost. Fjädrarna lade jag i en halvcirkel med överlappande ändar. Det blev lite som en dunig kudde. På den fäste jag en metallblomma med hjälp av en blomformad brad. Till sist fäste jag lite bling i turkost och olivgrönt.




På insidan fäste jag en guld doily och en cirkel med texten "grattis". På fickan tejpade jag en remsa fjädermönstrat papper. Jag såg till att den bara satt fast på tre sidor så att jag kunde stoppa in några tags med väl valda ord. Både kanten på den bruna cardstocken och tagsen är stansade med ett set från Martha Stewart "Punch around the page".
Sedan var det bara att stoppa i chokladet och knyta en snygg rosett. Mottagaren blev jätteglad och som tur vad hade jag oroat mig helt i onödan. Det gav mig faktiskt mersmak och är en av anledningarna till att jag började blogga också. ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar