torsdag 9 oktober 2014

Fars dag

 Det är ungefär en månad till fars dag nu. Undrar just vad man ska skapa i år..?

Förra året blev det ett stafflikort. Jag hade hittat ett mustaschmönstrat papper på rea och tänkte genast på min svärfar. Inte för att han är fåfäng kring sin mustasch, utan för att han gillar lite finurliga ordskämt. Pappret fick ange färgschemat i brunt, svart och turkost.

Det första jag gjorde var att leta fram en bra bild på mottagaren och bildbehandlade så att den först blev sepia och sedan rätt bruna nyans.
Jag letade upp två passande bitar cardstock och vek det såhär. Bilden fodrade jag med en bit turkost cardstock som jag också chalkade med cats eye fluid chalk creamy brown, så att den passade bättre i den grungeiga stilen. Snöret är ett broderigarn från egna gömmor. Den svarta texten är dymotejp. De vita pärlorna visade sig vara för vita efter jag monterat den med dubbelhäftande tejp. Jag kunde dock lösa det genom att gnugga på lite chalk. Hälsningen är printad från datorn och också lagt in lite mustascher där för att förstärka temat lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar