söndag 12 oktober 2014

Skjorta till far

Det är svårt att komma på vad man ska ge sin pappa i present på fars dag. Ofta vill de inte ha så mycket, men det är ändå roligt att uppmärksamma dem lite. Eftersom en av de vanligaste gåvorna är en skjorta tyckte jag att det kunde vara ett roligt tema. Jag valde två randiga papper jag hade i gömorna, men det visade sig att det var lite för tjocka då de sprack på sina ställen, så tänk på att inte ta för tjocka papper. Här kan man med fördel printa egna mönster för en mer personlig touch. Jag skred iallafall till verket och vek såhär. Slipsarna är gjorda av sidenband från en chokladkartong (det heter ju scrap(= spillbit)booking ju!). De är knutna med riktig slipsknut under kragen. Nålen är en brad som jag bockat till. Fickorna är små papperskvadrater med invikta sidor och fästa med tejp. Blommor och blad med snurrade stjälkar. På insidan fäste jag skrivrutor och hälsningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar