onsdag 15 oktober 2014

Kommande födelsedagar

Snart kommer min familj in en säsong med massor av firande och födelsedagar Så det blir nog en del grattiskort framöver.

Här är ett ganska enkelt födelsedagskort. Jag utgick från stämpelmotivet som jag gjorde med distress ink walnut stain på naturpapper. Jag målade en del av stämpelmotivet med rusty hinge och wild honey. Eftersom jag ville ha ett lite åldrat intryck tyckte jag att det var fint att det stämplade bläcket flöt ihop med det jag målade. Sedan stämplade jag motivet på ett annat papper och embossade med svart pulver. Jag hade dock önskat att det var mörkbrunt för att bättre passa in i färgskalan. Fjärilarna målades med rusty hinge. Den lilla kalendern målades med mustard seed. För ett tag sedan köpte jag en storpack skelettlöv som var naturfärg. Jag satte min son på att mista några med olika gröna nyanser. Två fick följa med som dekorationer på detta kortet. För att täcka ändarna ville jag ha blommor, men de blommor jag hittat som passade i färg var ganska små. Efter en del krafsande hittade jag några naturvita som byggde på dem lite. Jag klippte ut och vek till fjärilarna och klistrade på. Kalendern fick förbli platt och sattes i hörnet. Nu var allt monterat, men det saknades något. Det var lite för beiget för att vara ett födelsedagskort. Jag plockade fram paper pens i färgerna copper och gold. Det fick bli ovala "pärlor" på bakgrunden med guld. Sedan droppade jag en liten klutt färg i vatten på min palett. Man får då en halvgenomskinlig skimrande färg. Så målade jag utspädd guldfärg på kalandern och utspädd koppar på den största fjärilen. På insidan stämplade jag små fjärilar och embossade dem med ett kopparfärgat pulver. I motsatt hörn stämplade jag grattis och embossade med guld. Dessvärre ville inte kameran fotografera insidan med någon vidare skärpa, så ni får hålla tillgodo med beskrivningen. ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar