fredag 3 oktober 2014

Flyttkort

 Tänkte att det kunde vara passande med ett flyttkort som första inlägg då jag flyttar in på allvar idag. Mallen är på plats så nu är det bara att köra på ; )

Kortet gjordes för något år sedan när några vänner flyttade till större. Eftersom det var ett tag sedan minns jag inte vad de blå pappren heter. Det vita är cremefärgat skrivarpapper och det bruna vanligt cardstock. Bandet är från Panduro. Hålet där huset skymtar fram är gjort med en Spellbinderdie.
Huset kommer från ett set som heter passande nog heter "houses" från Leane Creatief. För att huset skulle se lite mer inbjudande ut målade jag en spillbit med bronsfärg och fäste den på baksidan innan jag monterade det.Jag ville hålla insidan ganska enkel och valde därför att bara göra en ram runt fönstret. Texterna printade jag från datorn. Ibland har man inte några bra stämplar att tillgå och då är det ett bra komplement. Fast det tog ett par försök innan jag var nöjd med färgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar