tisdag 21 oktober 2014

En liten fågel...

 Jag bara älskar Memory Box dies. De är billiga, detaljrika och användbara. Till detta kort har jag använt mig av akvarellpapper utan struktur, orchard tree frame die, en löv die som jag dessvärre inte minns namnet på och destress ink i färgerna salty ocean, peeled paint, forest moss och walnut stain. Bakgrunderna gjorde jag med hjälp av inkblendingtool och en hemgjord schablon i samma form som ramen med trädet. Jag duttade på brunt på hela trädet på min die cut och klistrade sedan på det på bakgrunden. Sedan stansade jag ut massor av små blad och färgade in dem med destress ink.
När bladen torkat klistrades de på grenarna. jag valde texten "En liten fågel viskade..." och satte dit en fågel charm. På insidan stämplade jag den tillhörande texten "det är din födelsedag idag!" och en liten kolibri i hörnet. Ganska enkelt kort att göra om man har lite tålamod med bladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar