måndag 6 oktober 2014

Samma papper - olika kort

 Ibland ska man göra många och ibland ska det gå fort. Vid dessa tillfällen älskar jag de dubbelsidiga mönsterpapperna. Båda korten är gjorda med MajaDesigns Walking In The Forest - fresh air.
Det första kortet är ett inbjudningskort till min sons namngivning. Jag skar av en remsa på 4", vek på två ställen. Som dekoration ett utskrivet A från datorn som jag stansat ut med en spellbinderdie. Två små löv fick vara med och skapa lite mer dimension till cirkeln. Under finns lite lintråd som går fram till "flärpen" och håller ner den med en rosett.
 Nästa kort är ett tack-kort. Våra grannar hade en del leksaker som deras barnbarn vuxit ur. Det var väldigt fina saker som kostat mycket som de gav till oss. Mina barn blev givetvis jätteglada och hade flera dagars underhållning av sina nya saker. Vi bestämde oss för att tacka med ett kort och varsitt presentkort till grannarnas barnbarn.
Ena bra tutorial på hur man gör stjärnkort finns här.
Dekorationen bestod även här av löv och jag satte dit några bruna blommor. När kortet är stängs bildar de ett fint höstigt kluster. Insidan är klädd med cremefärgat skrivarpapper med en datorutskriven hälsning.

Så där har vi två väldigt enkla kort, men som ändå ser mycket ut tack vare mönsterpappret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar