söndag 19 juli 2015

Grattis-shaker

 Här kommer ett mer lyckat försök på ett shaker card. Basen är ett färdigt kort från en DCWV stack. Jag ville ha den ganska mörk så att paljetterna skulle komma fram bra. En för mig väldigt välkommen nyhet är att Sizzix har kommit ut med ett die set där bokstäverna är individuella och att man dessutom får mer än en av varje. Innan har bokstäverna suttit på plattor och man har fått trycka ut flera på en gång. Hur som helst har denna innovation gjort det möjligt att använda negativet. Jag lade ut mina dies på en bit maskeringstape så som jag ville ha dem. Fäste tapen på kortet och valsade igenom. Sedan pillade jag loss tapen och fick ett fint negativ. På baksidan fäste jag en bit plast med tape och gjorde en avgränsning med foam tape. Jag tapeade även kanterna runt om med foamtape. Efter förra shaker-fadäsen ville jag ha två stopp ifall det skulle bli något läckage. Jag fyllde utrymmet med mycket paljetter och micro beads. Därefter klistrade jag först en bit svart papper över själva shakern och sedan att ljusrosa över hela baksidan.
Jag pillade ut mina stansade bokstäver ut diesen och limmade på baksidan. Därefter tog jag en rosa posca penna och doodlade runt kanterna på båda sidorna. Jag skrev också några grattulationsrelaterade ord runt grattiset. Jag är nöjd med resultatet. Lite strukturerat och lite naivt, hemgjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar