onsdag 15 juli 2015

Det är tur att det är en söt unge iallafall...

När mina vänner fick barn ville jag göra ett lite roligare kort. Jag hade först tänkt göra en skallra, men varför inte göra en shaker av hela kortet? Jag tiggde till mig en bild på underverket och satte igång - för vad kunde gå fel..? Famous last words...

För att få en fin kant gjorde jag distansdelen i mossgummi. Smart tyckte jag för den hade ju redan en självhäftande sida. SÅ FEL. Det var något fel på klibbet och kortet läckte! Klistersidan var även missfärgad så min snygga ram uteblev. Plan B blev en extra utanpåliggande ram i papper. Efter monteringen var klar fyllde jag håligheten med glitter, micro beads och paljetter. Temat för kortet utgick från stämpel, så det blev såklart stjärnor! Stämpel fick för övrigt bli en hemgjord transparency och fästes med tape. Några bling-stjärnor och sedan var det klart. Trodde jag iallfall. Strax före överlämnandet hade klistert släppt i en annan sida. Efter väl valda svordomar fick jag fixat det med FlitterGlu. Jag fullkomligt älskar det limmet. Det är som flytande lim och dubbelhäftande tape i ett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar