måndag 13 juli 2015

Dopkort

 För en tid sedan döptes en väns barn. Jag tänkte att det kunde vara roligt att göra något annat än ett fyrkantigt kort, som jag oftast gör. När jag hittade pappret som var mönstrat med så bodys var valet lätt. Efter lite surfande hittade jag en mall att utgå ifrån. Efter lite justerade ritade jag av den på mönsterarket och klippte ut. Alla kanter chalkades, men det såg lite för bart ut. Därför klippte jag ut "kantband" av ett rosa bling card stock. Jag visste från början att jag ville ha med en napp. Jag hade en i genomskinlig plast, men det liksom "försvann" mot bakgrunden. Jag färgade därför sugdelen först vit och sedan gul med hjälp av två olika stämpeldynor. Jag fäste nappen i en bit band  och gjorde en "klämma" med hjälp av en epoxycirkel. Texten är embossad med ett pulver från Lindy´s stamp gang. Den är svart, men skimrar grönt. För att få lite mer effekt än bara en platt lapp har jag skrynklat och rullat den lite. Därefter har jag chalkat kanterna och en del av vecken innan jag limmade på den och några blommor. Min första tanke var att nappsnöret skulle hänga löst, men det såg mest slarvigt ut. Därför fäste jag in den med lite tape.
 Såhär ser insidan ut. En liten finurlig dikt om humlor som också ger ett gott råd om livet och en liten skrivruta för hälsningen.
En närbild på dikten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar