torsdag 30 juli 2015

Födelsedagskort

 Idag fyller en vän år. Om posten uppför sig som den ska får hon detta. Det är ytterligare ett kort med en Prima Mixed Media Doll stamp. Samma som jag använde till min svärmor faktiskt. Personen i fråga gillar blått, så jag riktade in mig på det med gult och brunt som accentfärger. Jag minns inte vad bakgrundspappret heter, men klänningen är ett doubble dot från Bo Bunny. Kroppen är gjord av stämpelförpackningen och jag har färglagt håret och stövlarna med tuschpenna. För att mjuka upp de bruna partierna gick jag över med en vattenpenna. Kvinnan är monterad på distanstape för att få lite effekt och för att få en känsla av att skeden är bakom henne. Skeden är förövrigt stansad med en die från Joy Crafts som både skär och embossar.
Textstämpeln kommer från K-Designs. Jag tycker att den är lite smårolig och passar in med jargongen jag har med mottagaren. Då den silverblanka skeden tar mycket fokus valde jag att sätta några bruna blingstenar runt texten för att leda ögat runt kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar