tisdag 30 december 2014

FMF-metoden

 FMF är ett vida känt begrepp i min familj - Fort Men Fel.
Jag behövde snabbt göra ett litet kort att skicka med en julklapp. Jag hade redan planerat hur det skulle se ut. Kanterna tejpade jag med washitape enligt alla konstens lagar - inga fula skarvar här inte. Sedan punchade jag ut glera granar i grön card stock. Vek dem och klippte den i olika längder. Sedan klistrade jag på dem ovanpåvarandra för 3Deffekt. Som dekoratiom fick det bli en stjärna (foam sticker) och halvpärlor. Och så var det det där med texten. Tiden var knapp och jag tryckte mig inte få ro att ta fram stansmaskinen. Jag fick helt enkelt skriva för hand. FMF! Stickers hade varit finare med det är så dags nu.
Som tur är blev resten ganska bra, så mottagaren förlåter mig nog... Här är en bild från sidan så att man kan se alla lagren.

2 kommentarer:

  1. Inte hittade jag något fel på det där kortet! FMF borde betyda "fint, mycket fint!" ;)

    SvaraRadera