söndag 21 december 2014

Julkulor

 Inte många dagar kvar till jul nu - jag längtar! Idag blir det ett kort med julgranskulor. Kortet är gjort av ett papper från SEI. Färgpaletten var given då jag redan hade fått silver, blått och vitt. Jag stansade ut kul-bargrunderna i vitt blankt cardstock och detaljerna i ett silverfolierat papper. Diesen heter Heirloom reflections och kommer från Spellbinders. Bandet är en rest från en blomgrupp jag fick för flera jular sedan. Lite bling på det och framsidan var klar.



På insidan satte jag en vit kula som jag tryckt ut med en Marianne design die. Jag stämplade "merry christmas" och ritade längs med kanten med en embossingpenna. Därefter använde jag silvrigt embossingpulver för att matcha. Även texten på framsidan är embossad i silver. För att kulan inte skulle sväva satte jag en blå bandsnutt längst upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar