onsdag 3 december 2014

Julpost

 Efter lite krångel vaknade datorn igen så att jag kan blogga ; )

Idag blir det två julkort med temat 'post'. Jag utgick från bakgrundspapprets färger och fick då fram rött, brunt, beiget och isblått. Sedan letade jag upp passande bilder på mitt klippark och stansade ut bilden med en spellbinder die. På så vis vet jag att den kommer till att passa perfekt i "frimärksramen". Sedan stansade jag ut ramen i ett rött papper. Genom att använda två dies på en gång fick jag ramen perfekt symetrisk. Jag monterade ramen och bilden genom att lägga demm båda med den fina sidan ned och tejpade med dubbelhäftande tejp. Sedan drog jag bort skyddsfolien och monterade "frimärket" i hörnet.

 Frimärket fick en poststämpel med versa mark och clear embossing powder. Det syns inte jättemycket, men det ger lite bling till ett annars ganska neutralt hörn. Och mer bling skulle det bli. Jag dekorerade med några frostade bär i rött och guld.




Jag gjorde det här kortet samtidigt, men tycker att det är roligast om det inte blir exakt likadant. Kuverten på korten är stansade på 'baksidan' av det röda pappret jag hade som ram. Inuti kuvertet finns en liten juldikt jag hittade på nätet. Bladen och grenarna jag har tyckt ut själv med hjälp av dies. De heter lea´bilities holly leaves. Det är ett set med järneksblad, bär och grankvistar.
Även det här kortet fick en poststämpel och bruna / beigea blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar