tisdag 9 december 2014

Juleljus som glimmar...

 Ibland kliar det mycket i pysselbegäret. När jag såg de här lea'bilities holly leaves och candles. Jag tryckte ut de olika delarna och började bearbeta bladen för att få lite djup i bilden. Sedan tog jag min kortstomme som var vit till att börja med, målade kanterna med destress stains festive berries. Därefter klistrade jag på de blad och grenar som skulle varar i bakgrunden. Därefter måttade jag in var lågorna skulle sitta och duttade destress stain tarnished brass. Sedan fäste jag ljusen på häftkuddar för lite djup. Sedan klistrade jag de sista bladen ovanpå ljusens nederkant. Texten kommer från RoxStamps die "god jul och gott nytt år"
 Bären på det övre kortet är pearls och bären på det nedre tillhör settet holly leaves.
 Skrivrutan är utstansad med en spellbinder die och målad även den med destress stain festive berries.
Bladen i närbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar