fredag 2 januari 2015

Gott nytt och god fortsättning!

För ett tag sedan fyllde en släkting 90. Jag skulle fixa ett kort. Kriterierna var rosa/vinrött, feminint, glittrigt och absolut inte juligt. Då jag själv fyller år nära helgerna förstår jag precis varför.
Jag  hittad en cerise/vinrött och turkost papper i mina gömmor. Där var färgpaletten avklarad. Jag valde en stafflivikning då jag visste att det skulle stå på ett uppvaktningsbord. Bakgrunden och textrutan är stansad med Spellbinder dies. Korgen är stansad med en Memory Box die och sedan chalkad för att få fram de torrembossade detaljerna.
Bladen är även dem stansade med en die från Memory Box. Jag fäste korgen med distanstape så att jag lättare kunde placera grenarna som jag ville ha dem. De bidrog även med ett visst djup- Blommorna är sweet heart blossoms jag köpt hos pysseltagen. Istället för att klippa av stjälkarna brukar jag göra skruvar av dem för att få lite extra dekorationer. Så fick det bli några hälsningar. båda kommer från ett set från Slöjd Detaljer. Tagen är stansad med en Spellbider die och texten är embossad. Bandet är från galghällorna på en tröja jag köpte för längesedan. Jag brukar klippa av dem för de stör mig, men här kommer de väl till pass. Så grattis till gammelmoster och grattis till det nya året - hoppas det blir ett bra ett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar