söndag 2 november 2014

Tältvikning

 I somras fyllde syrran år. Hennes favoritfärg är lila tätt följd av klara rosa, blå och gröna färger. Jag valde att göra en tältvikning (tentfold) med en genomskinlig sida. Jag valde bakgrundspappret först från en 6" paperstack från Basic Grey Green at heart. Från det valde jag ett rosa cardstock som jag skar en 6" x 12" remsa för att passa till bredden. Jag stansade kansterna med spellbinders curved borders 1 dies. Därefter bigade jag vid 2", 8", 9" och 10".
 När kortet är vikt ser det ut såhär. jag klistrade in bakgrundpappret och sen utstansade "grattis"-texten. Texten kommer från RoxStamps die "grattis". Därefter klistrade jag en 6x6" bit OH-papper under "flärparna" så att kortet håller ihop.
En metallfjäril från en gammal gömma kom väl till pass.
Rankan är stansad i grönt CS med en Memory Box die vid namn lovley tendril. Två orkideér som jag köpt hos Pysseltagen fick fylla ut på höjden. I övrigt lite blommor jag haft i mina gömmor. De vita blommorna hade inget i mitten så jag duttade dit lite pearlmaker. Det blev även några duttar med Viva Decor gel pen magenta för att ge lite färg här och var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar