fredag 14 november 2014

60årskort



Min mamma fyllde 60 för ett tag sedan och hon valde att fira på en annan dag än själva dagen. Hon jobbar med textil och favoritfärgen är blå. Kortstommen hade jag sedan tidigare försök att göra ett chokladkort, så det var bara att börja dekorera. Det blå pappret kom från min spillpappershög och jag minns dessvärre inte mycket mer än att jag köpte det 2009. Provdockan kommer från Craftwork Cards och serien Vouge. Siffrorna är chipboard jag målat själv med destress stains tarnished brass. Grönt organzaband från Panduro och pearls i guldbrunt och chokladbrunt från egna gömmor.

Insidan dekorerades med samma blå papper och ett beiget papper från vouge kollektionen. Även textrutan kommer härifrån. Chokladen var lite ostyriga och ville hoppa ut, därför gjorde jag ett litet "trappsteg" som fälls upp när kortet stängs. Ganska enkel design på det här kortet, men ibland är det bäst. Det har hänt mer än en gång att jag börjat med ett vackert papper som man i slutändan inte kan se mycket av pga alla dekorationer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar