torsdag 20 november 2014

Julettiketter

 Snart är det första advent - oj, vad jag längtar. jag älskar Jul och dess förberedelser. En tradition som jag tycker särskilt om är julklappsrimmen. Eftersom mina rim tenderar att vara på minst fyra rader räcker inte några klisterlappar till. Så jag kom på att man kunde använda sitt spillpapper för ändamålet.
Det ska ju gå ganska snabbt och enkelt att göra dem, det brukar ju behövas en 20 stycken. Den här blå är 'bara' blå cardstock som jag embossat texten "god jul" med silver på. Kanten har jag sedan chalkat med en silverstämpeldyna.
Den här gick ännu snabbare. Texten är stansad med Panduros punch och sedan klistrad lite slarvigt så att det blir lite höjd på det beigea pappret.

Det kommer nog bli en hel del jul här framöver, för jag har lovat min mamma att göra en del kort åt henne. Och som ni förtår av texten ovan kommer jag inte långt med tre ettiketter...  ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar