måndag 17 november 2014

Kalaskort

Klart mamma skulle ha ett kort på kalaset också. Jag har länge gått och sneglat på ett Bo bunny Dubble Dot papper jag haft ett tag. Det är fint, men det var inte självklart vad det skulle bli av det. Damasten satt på 'fel' sida för att göra en vanlig vikning. Det fick bli en omlottvikning. Jag började med att fylla i den mittersta damasten med Sakura gelly roll glaze clear. Dels för att göra den mörkare, men också för att få ett skimmer. Sifforna är embossade med svart embossingpulver på ett separat papper och sedan ditklistrade.
Första uppviket är dekoretat med fjärilar och spetstape som jag köpt på Porslinsblomman/ Scrappwebb. Fjärilarna har jag haft länge, men jag vill minnas att de är från Panduro.
 I mitten fick det bli en skrivruta utstansad med hjälp av en spellbinder die. Texten är en Reprint stämpel och "vattenstämpeln" i form av damast är från Tim Holtz. Det var lite klurigt att borsta bort embossingpulver som hamnat fel när det så gärna ville fastna i det andra motivet - trots torktid och värmepistol. Som tur är ska texten vara lite smulig...
Närbild på första uppviket. Tapen är av samma blanka material som fjärilarna. Jag har även målat in alla detaljerna i fjärilarna med Sakura glaze för att de lite extra bling och effekt. Till sist fäste jag några blingstenar från You do på den största fjärilen och några på framsidan.
Ett försök till att fota lysten i embossingen och glaze-pennan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar