torsdag 25 juni 2015

Till en drillare


En nära släkting till mig är drillare. Hon fyller år idag och då är det klart att hon ska få drilltema på sitt kort! Detta är mitt första försök på ett så kallat spinner card. Själv idén går ut på att man gör ett spår i det övre papperslagret som man sätter en liten trissa i. När man sedan lutar kortet snurrar trissan och det motiv man fäst på den såklart! Det övre papperslagret (där spåret är) fästs mad distanstape eller kuddar för att de trissan plats att röra sig.

Flickan och staven har jag klippt ut av vanligt lila cardstock. Lite hjälp har jag dock haft av datorn. Jag printade två siluetter som jag limmade på baksidan av cardstocket och klippte sedan efter linjerna. Man får inte vara dum inte... Alla kanter än infärgade med dirtress satin dusty concord. Jag använde även den till att färga in stämpeln. Det var ganska svårt att få till det med lagom färg, men efter ett par försök fick jag till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar