torsdag 18 juni 2015

sommaravslutning del 2

 Det var dags för min stora att tacka för sig på förskolan. Efter att ha frågat sonen om hur det skulle se ut fick jag följande regler; guld, silver, brons och vitt. Kanske inte den vanligaste färgkombinationen, så det blev en utmaning. Paketerna fick guldpapper och vitt band. Sedan var det dags för att tänka till med korten. Jag utgick från en stomme på 4x8" som jag vet på mitten. Jag tog en bit av samma papper med måtten 3,5x3,5" och duttade med min embossing dauber genom en stencil. Jag tror det var Tim Holtzs "latticework". Sen gick jag över ytan med kopparfärgat embossingpulver som jag smälte fast.
För att få kopparen mer bronsfärgad och få med en önskad färg till gick jag över allt med destress stain tranished brass. Jag torkade sedan av försiktigt innan det torkat helt. När det torkat duttade jag dit ett lager färg till längs kanten. Hade det varit upp till mig hade jag valt vitt eller guld till texten, men sonen hade andra planer. Silver skulle det vara. Jag köpte en rulle självhäftande plast i silver på Panduro för ett bra tag sedan. Med hjälp av en Mandy's die tryckte jag ut ordet 'tack' och fäste mitt på mitt hemgjorda papper. Till sist fäste jag rutan på framsidan av kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar