onsdag 3 juni 2015

En mormor har silver...

När jag surfade runt på olika bloggar efter inspiration var det en text som satte sig i minnet; "En farmor har silver i håret och guld i hjärtat." I mitt fall är det min mamma, barnens mormor. Jag visste att jag ville ha guldbokstäverna med och utgick därifrån. Jag hittade en vinrött papper med damastmönster och ett matchande card stock. Först bigade jag en bit cardstock med måtten 6"x12" på 2, 8, 9 och 10". Jag stansade kanterna med spellbinder dies "curved borders 1" innan jag vek till bigningarna. Jag fäste en bit mönstrat papper på insidan och baksidan av kortet. Texten är gjord med hjälp av datorn och jag hade turen att hitta en font som påminde om bokstavsklistermärkena. När texten var klar stansade jag ut en ruta med hjälp av en die som jag dessvärre glömt namnet på. Jag tryckte även ut en bit card stock dubblade rutorna och fäste sedan på insidan.I gapet som blev på framsidan fäste jag en bit OH-film med måtten 6x6". Swirlen köpte jag på Panduro och den går i ljusgult med lite guldiga toner. Blomman är gjord av två mullbärspappers blommor som jag fäst halvpärlor i guld på.
Baksidan höll jag ganska enkel. Det blev bara en textruta mitt på. Fast jag fäste den bara på tre sidor för jag ville stoppa i en hemlighet bakom. Min mamma önskar sig alltid snälla barn. Jag brukar förklara att det är en teknisk omöjlighet. Fast med bildbehandlingsprogram kan man få till det mesta. Det blev en bild på mig och min bror där vi ser lite lagom skenheliga ut med glorior över huvudena. Lite kass familjehumor, men det gick hem hos mottagaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar