tisdag 24 februari 2015

Födelsedagsgrisen

Jag gillar inte sött, gulligt eller rosa. Men så hände det här. Jag hittade en Whimsy stamps "party pig". Vi har ett stående skämt om "födelsedagsgrisen" och därför kunde jag inte låta bli. Jag började med att rota i den allt för stora spillpappersmappen och hittade där några matchande bitar papper till detaljerna och en bit grisrosa. Jag stämplade motivet på alla bitarna. Den gul-vita bakgrundsbilden färgade jag in med destress ink och en mini blending tool. Sedan klippte jag ut alla detaljerna. Det är viktigt att alltid klippa precis utanför linjerna så att lagret under inte syns när man klistrar. (Det är också viktigt att man låter allt torka innan man jobbar vidare. Det gjorde inte jag och upptäckte för sent att en del bitar glidit fel) Jag började med grisen som sedan fick band och hatt. Därefter fick hatten en tofs och grisen ett extra öra. Jag ville inte att bandet och hatten skulle gå utanför örat. För att få lite mer effekt på ballongerna klippte jag ut båda ballongerna i det blommiga pappret. Därefter klippte jag ut den ensamma ballongen i det andra och klistrade på. Jag hade egentligen tänkt mig att ha en annan färg på cardstocken, men den rosa biten låg på bordet framför mig och lyste i ett förklarat sken. Det fick dock bli en doily mellan så det inte blev en för stor rosa-chock. Kanterna på samtliga papper är färgade med destress ink picked raspberry. Jag vet ännu inte vem som ska få kortet, så jag väntar mer att göra klart det tills dess. Jag tänker mig att ett grattis och/eller en siffra skulle passa fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar