lördag 21 februari 2015

40års-tag

 I söndags fyllde en släkting år. Personen i fråga gillar grafik, svart, vit och grönt. Pappret var givet och jag valde att bli inspirerad av det. Jag började med en olivgrön cardstock som var 4x4". Därefter klippte jag ut kvadrater i det prickiga pappret. Jag färgade två av dem med distress staind i black soot och peeled paint. Sedan fäste jag dem ovanpå varandra med dubbelhäftande tape. M:et klippte jag ut ur en bit mönsterpapper jag fyndat i spillpappersmappen. Det är roligt när man kan få nytta av sådant.
M:et fäste jag med distanstape, men tyckte då att det blev lite för enkelt. Jag hittade några svarta swirls som jag fäste på sidorna. Fast då blev det tomt i mitten. Jag har en del epoxystickers i gömmorna, så det var lätt att göra en flair av lite stickers och papper. Det var dock lite lurigt att få det att sluta till ordentligt på grund av nivåskillnaden. Där kom jag på att använda en stylus från mitt flowermakingkit. Då kommer man åt all trycka till i alla skrymslen. Sedan fäste jag flairen med lite dubbelhäftande tape. Till sist gjorde jag ett hål med mitt öljettverktyg. Jag satte inte i en öljett eftersom en trots allt skulle vara något så när stilrent.

2 kommentarer:

  1. Tjusigt! Snyggt att få till paketen så exakt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det tog liote fundrande för att få till det. Och spillpappersmappen blev glad också! *flinar*

      Radera