torsdag 5 november 2015

På söndag...

 ...är det fars dag. Pappa gillar lila, så jag utgick från två färdiga kortbaser. Jag använde bokstavsstansar från Sizzix (samma som jag använt i ett tidigar inlägg, jag lät dem sitta kvar på maskeringstapen sedan sist). Sedan fäste jag en bit förpankningsplast på baksidan av ordet. Jag pillade dit "hålet" på A och R med lite dubbelhäftande tape innan jag vände framsidan. På baksidan gjorde jag två avgränsningar med foamtape. Det är viktigt att det blir tätt ordentligt. En inre avgränsningen fyllde jag med tre sorters turkost glitter, bland annat stjärnor. Sedan pillade jag bort skyddstapen och fäste baksidan.
Baksidan ville jag ha enkel, men bara texten blev lite för naket. Jag använde tattered angels mist och en stencil från memoribox. Jag försökte lägga hushållspapper vid skarvarna, men det gick sådär med det... På både fram och baksidan fäste jag dymotape som förlängde hälsningen lite. De lila bokstäverna på baksidan är det jag tryckt ut från framsidan. En liten hälsning bredvid så var det klart. Förhoppningsvis hinner jag göra ett kort till till en annan pappa i min familjs liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar