tisdag 3 november 2015

Födelsedagskort med en fågel

Idag fyller en släkting år. Om posten gjort sitt jobb rätt ligger det ett litet kuvert innehållandes det här. Jag utgick från lövramen som för övrigt kommer från Memory Box, Jag ville ha lite mer effekt än bara en ruta så jag gjorde en försänkning där. När jag skurit till och bigat cardstockbitarna lade jag över en mask och sprayade med distress ink spray stain i tarnished brass. Valda delar av motivet har jag även målat på lite mist för att få ett mer diskret skimmer. Därefter monterade jag ihop kortet. Det blir som en tunn liten låda med en nersänkt bit. Det gröna pappret köpte jag för evigheter sedan på Panduro.
Fågelpappret kommer från en julkollektion från Panduro och fågelns blå var en spillbit från gömmorna. De gräddvita bitarna är spillbitar från DCWV Royal Garden. När textrutor och blad var på plats klistrade jag dit små stansade fåglar som jag tryckt ut med en die från Memorybox. Fåglarna är sedan lackade med glossy accents. Jag gjorde även lite "vattendroppar" i ramen med glossy accents. Tråkigt nog smetade pennan jag skrev hälsningen med. En annan gång får jag testa på en spillbit innan. You live, you learn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar